Τραμ πριν από το μετρό
Την άμεση δημιουργία δικτύου τραμ για τη Θεσσαλονίκη εξετάζει η διοίκηση του δήμου, στοχεύοντας με αυτόν τον τρόπο να δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου της πόλης, πολύ νωρίτερα από την ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό. Η λύση που εξετάζεται αφορά τη δημιουργία μιας γραμμής πρώτης προτεραιότητας που θα διασχίζει την πόλη, μέχρι το 2016, εξυπηρετώντας τη δυτική, αλλά και την ανατολική Θεσσαλονίκη. «Η δημιουργία του δικτύου τραμ είναι ψηλά στις προτεραιότητές μας. Αλλωστε, μαζί με τη θαλάσσια συγκοινωνία, η υλοποίηση του τραμ ήταν πάντα επιδίωξή μας», τονίζει ο Ανδρέας Κουράκης, αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος του δήμου Θεσσαλονίκης.
Όπως αποκάλυψε η Realnews, η πρώτη φάση της διερεύνησης για την προοπτική ένταξης της γραμμής του τραμ στο κυκλοφοριακό σύστημα της πόλης έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Παράλληλα, με χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ιnterreg έχει ξεκινήσει η δεύτερη και τελική φάση, που αφορά τη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουνίου. Η ακριβής διαδρομή που προβλέπει η μελέτη θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες στους εμπλεκόμενους φορείς (Αττικό Μετρό, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμοι Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού και Κορδελιού - Ευόσμου) σε συνάντηση που θα διοργανώσει μέσα στον Απρίλιο ο Ιωάννης Παλαιστής, πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), που έχει αναλάβει την εκπόνηση των μελετών.
Τρεις προτάσεις
Παρ’ όλα αυτά, η επιστημονική ομάδα του ΣΑΣΘ έχει ήδη καταλήξει σε τρεις προτάσεις για τη διαδρομή του τραμ. Το πρώτο σενάριο προβλέπει την αφετηρία του στην πλατεία Ευόσμου και έπειτα, μέσω της Τσιμισκή και της Νέας Εγνατίας, τη διέλευσή του από την Ανω Τούμπα και την κατάληξή του στην Κλινική «Γένεσις» στην Πυλαία.
Στην περίπτωση που αποφασιστεί, ωστόσο, η επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες, τότε η αφετηρία του τραμ θα είναι στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Το τρίτο σενάριο που εξετάζεται αφορά την εκκίνηση της γραμμής από τον Εύοσμο, τη διέλευση του τραμ από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και την κατάληξή του στη Μίκρα, μέσω της Βασιλίσσης Ολγας.
Οι ενδιάμεσοι σταθμοί που θα κάνει το τραμ θα είναι πολύ κοντά στις στάσεις του μετρό και των αστικών λεωφορείων, ώστε να γίνεται εύκολα η μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο. Μελλοντικά θα μελετηθεί ενδελεχώς και η επέκταση της γραμμής μέχρι το αεροδρόμιο. Βασική προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία του τραμ είναι να έχει συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό ρόλο στο μετρό, ο οποίος, άλλωστε, δεν εμποδίζει και την αυτόνομη λειτουργία του, στην περίπτωση που ολοκληρωθεί πριν από το μετρό.
«Η επιλογή του Ευόσμου ως αφετηρία της γραμμής γίνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση περιοχών για τις οποίες δεν προβλέπεται άμεση επέκταση του μετρό», τονίζει ο Χρίστος Πυργίδης, καθηγητής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και επικεφαλής της ομάδας εργασίας του ΣΑΣΘ, που εκπονεί τη μελέτη για το τραμ.
—————
Επαφή
Θεοχαρόπουλος ΓιώργοςΛεωφόρος Δημοκρατίας 14
Τ.Κ. 57013 - Ωραιόκαστρο
Θεσσαλονίκη
τηλ.: 2310771871
κιν.: 6944915871
gtheoharopoulos@yahoo.com